17. elokuuta 2014

Viikon kuulumiset ja -2kg

Minulle on tapahtunut taas niin paljon asioita, etten oikein edes tiedä mistä aloittaisin ja uskaltaisinko aloittaa ollenkaan. Yksityisyys on asia, jota olen pohtinut jonkin verran viime aikoina ja sen merkitystä. Varsinkin kun olen tietoinen aina silloin tällöin verkossa käydyistä keskusteluista (joissa minutkin on mainittu). Ne ovat saaneet minut miettimään yksityisyyteni hintaa. Ennen en niin paljoa välittänyt siitä, mutta nyt kun minun lisäkseni minun tulee ajatella myös perhettäni, on se muuttanut ajatuksiani. Olen myös pohjimmiltani ujo. En päästä lähelleni kovin helposti. Ja se, että sitten blogissani päästänkin, tuntuu vieraalle. Kuitenkin haluaisin pitää tätä blogia, sillä se toimi ennen ihanana vastapainona ja harrastuksena muuten melko hektiselle elämälleni. Lopullista päätöstä minun yksityisyyteni hinnasta en ole tehnyt. Kuulisin muuten mielelläni teidän ajatuksia aiheesta. :)


Olen muuten takaisin töissä. Se on muuttanut asioita. Olen myös lukenut kirjoja (joka päivä bussissa). Ne ovat muuttaneet minua. Etenkin tällä hetkellä lukemani kirja ihmisten tavoista ja tapojen muuttamisesta on inspiroinut minua. Kirjoitan siitä myöhemmin enemmän, sillä se ansaitsee oman postauksensa. Ja jotenkin asioita on muuttunut minussa todella syvältä, että sen oikein tuntee. Se ehkä on alkanut sillä, että Milan kautta ymmärsin ensimmäisen kerran elämän lyhyyden tai sen rajallisuuden. Meillä ei ole loputtomasti aikaa olla täällä. On tärkeä tehdä valintoja sen suhteen mihin haluaa käyttää sen oman ajan, jonka täällä viettää. Jokainen voi vaikuttaa aikaansa niin paljon, ja silti niin moni käyttäytyy kuin ei omalle elämälleen mitään voisi. Suomessa en tätä ymmärrä. Ymmärrän, että jossain muualla tilanne on toinen. Anyways, tämä oivallus sai aikaan sen, että lopulta päätin kuunnella Pasia ja hänen ajatuksiaan ajanhallinnasta (en suostunut vuoteen kuuntelemaan :D). Olen parissa viikossa muuttanut kokonaan suhtautumiseni aikaan ja siihen miten päiväni suunnittelen. Priorisoin koko ajan ja kehitän omaa ajanhallinnan ymmärrystäni. Ja tulokset ovat olleet uskomattomia. Olen virkeämpi, motivoituneempi, tehokkaampi ja ennen kaikkea tiedän, mihin aikani on mennyt. Ja ehkä tärkeimpänä on se, että olen oppinut sanomaan ei.
Jotta osaa priorisoida, pitää ensin tietää mitä haluaa. Jos ei ole täysin varma sen suhteen mitä haluaa, tulee suhattua ympäriinsä ja oltua mukana liian monessa jutussa tai sitten (omasta mielestäni pahimmassa tapauksessa) tulee vaan hengattua (ja myöhemmin miettii, että mihin se aika katosi). Kun tietää mitä tavoittelee, huomaa heti jos jokin asia on harhaliike. Elämä on siksi helpompaa.


Olen myös laihtunut. Kaksi kiloa parissa viikossa. Tämä on tapahtunut ruokavaliota muuttamalla. Ja se on toiminut hyvin. Tuntuu etten olisi luopunut mistään ruoasta. Päinvastoin olen lisännyt ruokalistalle smoothieita, superfoodeja ja salaatteja. Nyt haaveilen mehustimesta. En saa sitä mielestäni. :D Haluaisin olla mukana myös mehuyrityksessä. Tässä kohtaa saa nauraa, mutta jotenkin minulla on sellainen olo, että haluaisin olla sellaisessa mukana. :D Se ei kyllä ole osa sitä isoa suunnitelmaa, mutta puussa saa olla jonkin verran oksia.



Tänään kävimme brunssilla parin tuttavapariskunnan kanssa. Sen jälkeen olen lähinnä järjestellyt Milan kuvia ja äsken designasin uusia nettisivuja nettikaupallemme. Mila oppi muuten nauramaan toissayönä. Hän hihitteli itsekseen. Ennen naurussa ei ole kuulunut ääntä ja tämä oli jotenkin äärimmäisen sympaattista. Innolla odotan sitä, että hän nauraisi myös kun on hereillä.



Ja ensi viikko vaikuttaa mielenkiintoiselle. Tässä tavoitteeni ja hauskat yksityiskohdat:
    •    Huomenna pääsen purjehtimaan samalla veneellä, jolla Hjallis aikoinaan purjehti maailmanympäri. Siitä en ole varma saapuuko Hjallis paikalle. Veikkaan, että ei, mutta pitää kysellä myöhemmin sitten siitä matkasta.
    •    Laihdun kilon
    •    Pääsen antamaan Milalle ensimmäinen lusikallisen ruokaa. Se tulee olemaan bataattia.
    •    Menen katsomaan dokkarin Alibaba:sta ja pääsen livenä kuuntelemaan/haastattelemaan yhtä sen perustajista.
    •    Saamme kotiin noin 30 eläintä postissa. Nämä eläimet eivät ole oikeita ja liittyvät nettikauppaan, jonka perustamme.


 Kaikki kuvat ovat Amsterdamin reissultamme noin parin viikon takaa.

Ei kommentteja:

Jaa blogikirjoitus kavereillesi