14. helmikuuta 2013

Piruetteja ja kolmosia


Järkyttävää. Kertakaikkiaan. 

Olin eilen testaamassa lähelläni sijaitsevaa luistinrataa muutamien tyttökavereideni kanssa. Sain lainaksi luistimet ja olin aivan intoa täynnä. En oikeastaan muista milloin olisin viimeksi ollut luistelemassa. Siitä on vuosia, ehkä 7-8. 


Järkytyksekseni tajusin, että ruostetta oli kertynyt. Ei luistimiin vaan minuun. Olin aivan katastrofaalisen surkea. Jännitin jokaista askelta ja kaikki ne temput mitä ennen osasin (lue: kaksi juttua) olivat totaalisen unohtuneita. En uskaltanut edes luistella taaksepäin. :D Silloin tajusin sen: Minä olen vanha. Ja minun tulee luistella useammin! Kuinka taidot voivatkaan ruostua. 

Sama oli hiihdon kanssa. Päätin muutama viikko sitten hieman hiihtää ja kaaduin pienessä kummussa. Nolona vilkuilin ympärilleni, että olisiko kukaan nähnyt kyseistä sähläämistäni. Ei nähnyt, mutta minä päätin hiihtää takaisin kotiin. Huh. Nyt oikeesti. Tämä tytsy aloittaa talviurheilun (sinänsä hyvä aloittaa se tässä vaiheessa kun talvi alkaa olla jo takanapäin…).

Mistä saisin hyvä luistimet? 

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

:D

Anonyymi kirjoitti...

Lucky Skates myy kuulemma hyviä luistimia, mutta ne on tyyriitä jos meinaa käydä vain pari kertaa talvessa jäällä pyörähtämässä. Perusluistimet riittää ihan hyvin alkuun :) -Elise

Anonyymi kirjoitti...

Suosittelen kunnon taitoluistimia. Satasella saa uudet perustaitoluistimet osaavasta taitoluistinliikkeestä. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Sellaisilla kerran kun saa luistella, ei paluuta ns. markettiluistimiin ole. Niillähän voi luistella vaikka lopunikänsä!

Itse hurahdin luisteluun aikuisena.

Taina - MoveMe kirjoitti...

Kannattaa tsekata myös käytettyjä luikkeita tori.fi palvelusta. Itse olen tehnyt sieltä löytöjä :)

Jaa blogikirjoitus kavereillesi