6. tammikuuta 2012

Uuden orgaanisen shampoon metsästys

Muistaakseni olen täällä joskus aikoinaan kertonut hiusongelmastani tai tarkemin sanottuna päänahan ongelmistani. Eli päänahkani kutiaa, on allerginen jollekin (?) ja hilseilee. Minulla on ollut vain yksi shampoo, mikä on sopinut päänahalleni ja se on ollut Bio+ -shampoo. Sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaipaan vaihtelua. Mikään muu shampoo ei ole minulle sopinut, on kyseessä ollut sitten kampaamosta ostettu shampoo tai sitten joku peruspantene. Testasin hetki sitten tuota Faith in nature -shampootakin (kuva alla) ja siitäkin minulle tuli kutinaa päänahalle muutaman viikon käytön jälkeen. Tämä on harmi, sillä tuo shampoo oli muuten aivan superhyvä.
P1120724  Ilokseni sain testiini uuden shampoon (SANTE Organic Family-linjan Kookos-Appelsiini shampoo 200ml, 6,90€) ja yhden käyttökerran jälkeen päänahkani ei kutise. Laittakaa pliis kaikki peukut pystyyn, että tuo sopisi minulle. Haluaisin oikeasti löytää jonkun orgaanisen minulle sopivan shampoon. Tuoksu on tuossa aivan ihana ja voisin kuvitella käyttäväni sitä sännöllisesti.
P1130945
Santen tuotteita olen ostanut Ruohonjuuresta (nykyisin niitä löytää myös Anttilasta, Sokoksesta ja Helsingin Stockmannnilta). Ostin noin puolisen vuotta sitten SANTEn meikkivoiteen (SANTE Soft Cream Foundation) sekä meikin poistoaineen. Ainakin ne ovat olleet minusta erittäin hyviä. Eli voin suositella! Olisiko teillä suositella jotain shampoota herkkäihoiselle? 

15 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kutiseva, hilseilevä päänahka kuullostaa päänahan hiivatulehdukselta. Suosittelen kokeilemaan Nizoral-shampoota, jossa lääkeaineet hoitavat hiivakasvuvton veks!

Anonyymi kirjoitti...

...Niin ja kyseistä shampoota käytetään siis kuuriluontoisesti. Eli vaivan hoidettuasi voit ehkä siirtyä käyttämään mitä shampoota ikinä haluat.

Maarit kirjoitti...

Jos sinulla on herkkä päänahka niin tämä on paras ratkaisu: sekoita lämpimään veteen noin 1-2 rkl ruokasoodaa, levitä seos hiuksiin ja hiero päänahka kunnolla. Huuhtele lämpimällä vedellä.

Hiukset pysyvät puhtaina pitkään ja päänahka on terve.

Ohje oli Hesarissa monta vuotta sitten, enkä enää muuta huoli. :D

Sanna kirjoitti...

Mulla on tuota Santen shampoota ja tämä hoitoaine http://www.biodelly.com/Sante-hoitoaine-Brilliant-Care ja toimivat oikein hyvin! Nyt 3kk käyttänyt, eikä hiukset ole enää niin lässähtäneet kuin Tigi-aikoina.

Saara Ilona kirjoitti...

Sama ongelma ja ratkaisu yhtälailla työn alla. Tähän mennessä testattu Cutrinin Bio+ (liekö sama kuin sulla ollut) joka on ihan jees pakkasillakin (mulla ongelma tulee aina ilmojen kylmetessä). Samoin Wellan Shampeeling on auttanut. Yhtenä yllättäjänä on testattavana ollut Herbinan Luomuruusushampoo ja hoitoaine - niiden kanssa pärjäsin syksymmällä oikein hyvin, samoin Ole Hyvän Aloe vera-ksylitoli-shampoolla.

Erica kirjoitti...

Hitsit, tämä kysymys on ollut mielessäni monta päivää, mutta nyt keksin ainakin yhden jutun.

Eli, naamiotyyyppisesti voisi kokeilla kaikkiin ihopulmiin (kasvot, päänahka, mikä vaan)valkeaa savea!
Esimerkiksi Vihreä kosmetiikka tuottaa.
Käy myös vauvojen ihonhoitoon.
Syväpuhdistaa ja ravitsee, ei niin vahva kuin esim. aiemmin mainittu sooda.
Onnea kokeiluihin!

Anonyymi kirjoitti...

Tuon hiivan saa pois myös kookosöljyllä. Eli hyvälaatuista kookosöljyä päänahkaan ja hiuksiin. Anna vaikuttaa vähintään tunti, itse pidän välillä yön yli. Ihana hiusnaamio. Muistaa vaan pestä hiukset useamman kerran, että öljy lähtee pois hiuksista. Muutenkin tuo kookosöljy on ihan loisto tuote. :)

HelloHelene kirjoitti...

Kiitos kaikille ideoista! Väliaikatietona, että olen käyttänyt vain tuota SANTEa ja kutina alkoi tänään. Harkitsen nyt noita teidän vaihtoehtoja mistä aloittaa... :) ehkä minulla on sitten joku tulehdus päänahassani (kamalaa!!!) ja pitää aloittaa joku lääkekuuri yms.

Arietta kirjoitti...

Itsekin olisin suositellut kokeilemaan kookosöljyä, sillä kookosöljy muun muassa tukee immunijärjestelmän toimintaa ja taistelee viruksia, bakteereita ja sieniä vastaan.

Itse käytän kookosöljyä lähes kaikkeen. :)

http://www.superfoodit.com/kookostuotteet.html

Anonyymi kirjoitti...

Mä olen käyttänyt Logonan luomu Akaasiaa, joka on herkälle iholle. Mä olen siis allerginen yhdelle ainesosalle, jota on melkein kaikissa shampoissa, mutta tussa sitä ei onneksi ole. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, löytyy ainakin Ruohonjuuresta!

Iines kirjoitti...

Mullakin on hilseileveä ja kutiseva ja ummehtuneelle haiseva päänahka ja ainoa joka on sopinut on http://ecodeal.com/fi/shampoot/410320000-savishampoo---rasvaiset-hiukset.html Myös apteekin Selukos toimii, mutta se on lääkeshampoo enkä haluaisi sitä myrkkyä jatkuvasti käyttää. Toi savishampoo on tosi riittoisaa, mutta nyt se on loppu ja harmittaa nuo kalliit postimaksut. En ole kerennyt katsoa saisiko jostain ulkom. nettikaupasta halvemmalla.

Juille kirjoitti...

Ihan samat ongelmat on myös täällä, ikävä kyllä :( Tuli muuten mieleen tuosta Faith in Naturen shampoosta, että aloe vera on todella allergisoivaa, shampoon ja hoitoaineen kautta olen itsekin sille tullut allergiseksi. Juuri samalla tavalla, parin viikon käytön jälkeen alkoi päänahka kutista ihan hirveästi.

Anonyymi kirjoitti...

Sama ongelma, ei sentään kutise. En tiedä, että oletko jo löytänyt sopivan shampoon, mutta tulin ehdottamaan Laveran Almond milk shampoota.

HelloHelene kirjoitti...

Hei!

Olen löytänyt kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat auttaneet minua: Bio + ja sitten Biozen -shampoot. Molemmat suomalaisia ja mikään muu ei ole toiminut niin hyvin.

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Itselläni samoja ongelmia ja viime keväänä lähti päänahasta palasia ja iho alkoi verestämään. Nyt olen käyttänyt Lifehairin Oliivi-shampoota, joka on sulfaatiton, eikä ongelmia itselläni ole enää ollut! Tuoksu on aivan ihana ja hinta halpa. Suosittelen! Oliivin hoitoaine on parhaimpia, jota olen käyttänyt! En tajua, miten tällainen suomalainen tuote on voinut jäädä niin huomaamatta. Tuotetta saa tavallisesta tavaratalosta ja joistain verkkokaupoista.

Jaa blogikirjoitus kavereillesi