18. tammikuuta 2012

Pari hektistä päivää

Tämä viikko on yleisesti ottaen mennyt mainiosti. Olen ollut mm. kuvaamassa ja ohjaamassa yhtä töihin liittyvää videojuttua. Tai Teppo se oikeasti kuvasi, mutta minä olin mukana avustamassa ja sanoisin, että ohjattiin se puoliksi. :) Oli kiva tehdä yhdessä hommia. Tollaisista pienistä jutuista aina ymmärtää sen kuinka onnellinen olen siitä, että olen löytänyt Tepon.
Mutta valitettavasti tuon työihanuuden takana on hieman karvas totuus... Olen nimittäin taas tehnyt liikaa töitä... *nolous* -.-. Tänään olin puhumassa eräässä seminaarissa ja koko loppupäivä meni huomisen workshopin viimeistelyyn. Eilen tein töitä 17 tuntia ja tänään noin 12h, eli ei hyvä todellakaan. Kuka tahansa healthcoah tai lifecoach sanoisi tässä vaiheessa, että "soosoo". Ja sanoin minäkin niin itselleni. Joskus minulle tulee vain tuollaisia viikkoja ja minusta tuntuu etten voi sille oikein mitään. Perjantaina olisi tarkoitus ehkä ottaa ylimääräinen vapaapäivä. Yrittäjän arki on tälläistä aina toisinaan, koskaan ei tiedä mitä viikko pitää sisällään. Pitää kuitenkin muistaa olla tyytyväinen kun asiakkaita riittää ja mukavia duuneja. Ehkä ensi viikko on sitten rauhallisempi. :)
P1130757
Yksi asia, mitä tällaisina työviikkoina kuitenkin kaipaan on rauhoittuminen. Kroppaa on todella vaikeaa saada pois paniikkitilasta ja vaikka kuinka yrittäisin poltella suitsukkeita kotona ja tehdä jalkakylpyjä, kroppa ei pääse lepäämään kunnolla jos takana on tuollainen yli 15h päivä. Eli mikä siis avuksi? Lähtökohtaisesti tietysti tuollaisia päiviä ei pitäisi tulla, mutta joskus minulle tulee kasapäin hommia (asiakkaiden tarjouspyyntöjä, työntekijöiden sairastumisia ja muita esiintymisien valmisteluja). Miten te rauhoitutte superkiireen keskellä vai pitäisikö vain olla kokonaan tekemättä noin pitkiä päiviä? Teistä (blogin lukijat) on muuten tullut minulle jonkin asteisia lifecoacheja. Huomaan, että nykyisin kyselen teiltä vaikka mitä vinkkejä pään hilseilystä scifiin saakka... Välillä tuntuu, että blogini on oikeastaan enemmän teidän blogi, koska te annatte niitä vinkkejä itseni sijaan. :) 

3 kommenttia:

Soikku kirjoitti...

Minua auttoi juuri tänään rauhoittumiseen käynti uimahallissa. Joskus se on kiinni aika pienistäkin asioista. Tein juuri asiasta postauksen, vilkaise jos vaikka saisit jotain vinkkiä! ;)

Enne kirjoitti...

Joskus tuntuu, että ainoa keino saada stressi kuriin on vaan puskea mieltä painavat hommat valmiiksi, sitten voi hengähtää. Itselläni on myös tapana listata kaikki tekemättömät työt ylös, niin ne on konkreettisesti näkyvillä eikä tarvitse käyttää aivokapasiteettia kaiken ulkoa muistamiseen. Sitten voi luvata itselleen jonkin kivan palkinnon (hieronta, jalkakylpy tms.), jonka voimalla jaksaa ne pahimmat paniikkihetket.

Minttu kirjoitti...

Mulle auttaa, että saan ajatukset irti töistä. Eli pitää tehdä jotain niin koukuttavaa tai aivoja haastavaa, ettei ajattele töitä. Pallopelit ja puutyöt ovat toimineet ainakin mulla. Lenkkeily taas ei, koska silloin on nimenomaan aikaa ajatella.

Jaa blogikirjoitus kavereillesi