27. marraskuuta 2011

Aamupalahaasteita

Hyvää huomenta. Onpas ihanaa olla kotona kaikessa rauhassa koko aamupäivä. Aamu meni Tepolla ja minulla niin, että Teppo teki aamupalan (munakasta ja smoothieta) ja minä siivosin keittiön. Se on aika hyvä työnjako. Tai meillä toimii ainakin. :) Tämä tietysti toimii meillä toistaiseksi vain vapaapäivinä. Arkiaamut ovatkin sitten hieman toisenlaisia.
P1130835
Vaikka olen opiskellut näitä ruokajuttuja lähes vuoden, on minulle aamupala edelleen haaste numero yksi ruokailujen suhteen. En nimittäin ollut tottunut syömään aamupalaa johonkin kymmeneen vuoteen ennen viime joulukuuta ja nyt sitä olisi sitten pitänyt alkaa syödä.
Olen testannut monia eri juttuja ja paras aamupala on minulle aamusmoothie (mustikkaa, banaania, mantelimaitoa, macaa, brahmia ja joskus lucumaa, suolaa, tulsia ja chia-siemeniä). Siitä tulee hyvä olo. Mutta haaste onkin sen tekeminen. Aamulla kun ei millään viitsisi pyörittää sitä tehisekoittimessa. Olen huomannut että sen teko illalla on yleensä mukavinta. Jos kuitenkin teen sitä illalla, tulen silloin aina juoneeksi sitä myös hieman ja sen seurauksena piristyneeksi niin paljon etten meinaa saada unta. :D
Mitä aamupalaa te syötte? Milloin te teette smoothieita?

7 kommenttia:

Matkatar kirjoitti...

Hmm... minä kaipaan aamupaloihin useasti vaihtelua. Nyt mulla on menossa kausi, että syön maitorahkaa, johon sekoitan banaanin, hunajaa, vähän manteleita, saksanpähkinöitä ja erilaisia siemeniä. Täyttää tosi pitkään ja maistuu namille.

Toisinaan syön kaurapuuron hillolla, mutta se ei täytä kovin pitkään ja parin tunnin päästä siitä syön yleensä hedelmän tai soijajugurtin.

Joskus taas on vähän kylmä ja sitten keitän teetä ja syön pari palaa leipää, päälliset vaihtelee. Jos syön yhden leivän, otan maustamattoman soijajogurtin lisäksi tai hedelmän...njampsis.

Anonyymi kirjoitti...

Moi Helene!

Kaipaan blogiisi sarjaa, jossa kerrot mitä söit joka päivä. Etenkin arki kiinnostaa!

HelloHelene kirjoitti...

@Matkatar Kuulostaa tutulle tuo sinun kuviosi... Minulla sama homma, että vaihtelee. Mutta leipää en ole aamuisin kyllä syönyt pitkään aikaan... :)

@Anonyymi. Toiveesi toteutetaan. Aloitan sen huomenna. :)

Helinä kirjoitti...

Mä laitan jäiset marjat blenderiin edellisenä iltana (ja banaanit ym.)sulamaan jääkaappiin ja lisään aamulla jauhoiset aineet.

HelloHelene kirjoitti...

@Helinä Tuopas oli hyvä vinkki. Pitääkin kokeilla. :) Kiitos!

Johanna kirjoitti...

Teen useimmiten oman myslisekoituksen, johon tulee esim. manteleita, cashew-pähkinöitä, hampun-, auringonkukan ja pellavansiemeniä, kaakaonibsejä, mehiläisen siitepölyrakeita ja marjoja (otan sulamaan annoksen edellisenä iltana). Näiden kanssa vaikkapa kauramaitoa. Hyvää!

niina c. mon kirjoitti...

Itsekin olen tosi huono syömään aamupalaa. Arkiaamuisin ei usein jaksa tai ehdi aamulla alkaa väsäilemään mitään, joten usein nappaan vain jonkin hedelmän ja mahdollisesti syön viilin. :) Viikonloppuisin tai vapaapäivinä saatan syödä jotain muutakin, riippuen mitä kaapista löytyy.

Söin kesällä tosi paljon smoothieita, mutta nyt se on vähän jäänyt. :< Pitäisi taas elvyttää se tapa.

Jaa blogikirjoitus kavereillesi