12. lokakuuta 2011

Viisi aihetta onnellisuuteen

Kuten eilen kerroin, leivoin hieman spelttisämpylöitä. Niistä tuli todella hyviä ja söin aamulla metromatkallani yhden oikein tyytyväisenä. Kotona tehty leipä on kyllä kaikista parasta. Siinä jotenkin oikein maistuu se, että se on tehty hyvillä mielin. :D
Päiväni oli tänään seuraavanlainen: Käväisin aamulla poliisilaitoksella tilaamassa uutta passia ja sen jälkeen kipitin kumisaappaillani töihin. Olen vieläkin kumppareistani aivan superonnellinen. Aamu alkoi töissä vauhdikkaasti kun tein yhtä asikasprojektia, jossa oli deadline ja se osoittautui astetta haastavemmaksi kuin oletin. Sain sen kuitenkin tehtyä aikataulussa. Päivällä meillä kävi valokuvaaja ja otimme usean erilasen kuvan. Odotan oikein innolla että pääsen esittelemään joitain niistä myös täällä blogissa. Ehkä jo perjantaina. :)
P1120765
Töistä menin suoraan Kiasmaan opastetulle kierrokselle LC-naisten kanssa. Sen jälkeen kävimme yhdessä illallisella ja minäkin söin ravintolassa tomaattikeittoa, vaikka hieman hankalaa se oli kun mietin koko ajan vain kaikkia näitä lisäainejuttuja... Odotan jo sitä, että ne ajatukset hieman hautautuisivat pois mielestäni. Onneksi, itseni tuntien ne ehkä lähtevät pois muutamassa viikossa.
Tässä päivän päätteeksi viisi asiaa, mitkä tekevät minut juuri nyt onnelliseksi. Inspiraationa tähän toimi Onnen lähteet -blogi:

  1. Olen onnellinen siitä, että lähden kohta viikoksi Intiaan seikkailulle. En voi edes kuvitella miltä se tulee tuntumaan. Olen tästä aivan superhyperonnellinen. Haluan syödä ihania kasvisruokia, ostaa mausteita kotiin ja teetä ja suitsukkeita... Ja nähdä kaiken mitä vain kerkeää. 
  2. Olen onnellinen siitä, että uskalsin lähteä yrittäjäksi ja saan nyt tehdä kivoja töitä niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan tehdä töitä. Lisäksi rakastan oppimista ja sitä tässä työssä pääsee tekemään. 
  3. Olen onnellinen siitä, että minulla on tuossa vieressä lempparisuklaata (samaa kuin eilen, sillä eilen söin vain kaksi palaa) ja hyvää teetä. Namnamnam.
  4. Olen onnellinen siitä, että kotipuutarhani (Indoor Garden) yrtit eivät ole kuolleet ja voivat itse asiassa hyvin. Käytän siitä yrttejä joka päivä. Haaveilen jo toisesta samanlaisesta. 
  5. Olen onnellinen siitä, että Papu on maailman ihanin ja kaunein kani ja se on minun kanini. Nyt se istuu vessakaatikossa ja kuuntelee toisella korvalla minun tietokoneen näpyttelyä ja toisella alakerran naapureita (Puputsua ja Lunaa).

Nuo tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tietysti minulla on kasa muitakin onnellisuuden aiheita ja monia paljon tärkeämpiä. On ihanaa että on koti, ruokaa, rakkautta, työpaikka ja vapautta. "Rikkaus on vapautta tehdä sitä mitä haluaa",  joku sanoi joskus ja minusta se on hienosti sanottu. Koen olevani tässä suhteen melko rikas.
Mitenkäs teillä? Oletteko onnellisia? Mikä pieni asia tekee teidät juuri nyt onnelliseksi? 

4 kommenttia:

Onnenlähteet kirjoitti...

Iloitsen siitä, että blogini inspiroi sinua miettimään onnesi lähteitä. Minä olen tänään onnellinen siitä, että pääsin kuuntelemaan ihanaa Yonaa, siitä että rakas siskoni sai hyviä uutisia ja siitä, että lounastin pitkästä aikaa hyvän ystävän kanssa. Happiness is a state of mind.

Jetta kirjoitti...

Sulla on ihanan positiivinen ja tosi mielenkiintoinen blogi. Lisää tollaista ajattelua kiitos :)

En osaa vastata tuohon onnellisuus-asiaan mitenkään, kun en koe olevani onnellinen. Ehkä menossa sinne suuntaan pikkuhiljaa.

Reetta kirjoitti...

Olen onnellinen siitä, että sain vihdoin luettua kaksi tuntia brändijohtamisen tenttiin. Ja sitten hups, lipsahdin lukemaan blogiasi :)

olen myös onnellinen hyvästä lounaasta, avomiehestä joka tulee kohta töistä kotiin, pitkistä yöunista, myslistä jota tein tänään pari litraa, auringosta joka pilkahti pikkiriikkisen tuon pilvimassan seasta, ja tekosyystä jolla olin menemättä salille. Ja villasukista!

Helene kirjoitti...

@Onnenlähteet :) Ihanaa kuulla!

@Jetta Kiitos! :) Tsemppiä onnellisuuden etsimisessä. Aloita pienestä. Yksi kynttilä voi jo itsessään tuoda onnellisuutta.
Olen nyt Oulussa työmatkalla ja nautin siitä, että löysin kivan pienen ravintolan, jonne pääsin tekemään töitä ennen kuin menen puhumaan seminaariin. Minulla on vieressä lämmin teekuppi ja se lämpö tuo onnellisuutta. Itsessään tämä vihreä tee ei ole mitään maailman parasta. :D Muista, että onnellisuus lähtee oikeasti sisältäpäin ja siihen voi itse vaikuttaa. :)

@Reetta Onnea siitä, että jaksoit lukea kaksi tuntia. :) Ja ihanat onnellisuuden aiheet sinulla. Laittoi oikein hymyilyttämään.

Jaa blogikirjoitus kavereillesi