28. syyskuuta 2011

Uudet sadekelin varusteet

Olen muuttanut omia kulutustottumuksiani todella paljon viimeisen vuoden aikana. Olen alkanut kiinnittää huomiota entistä enemmän laatuun ja monessa tapaan ekologisuuteen. Ostan nykyisin vaatteita noin 1-2kpl/kk. Tämä on minulle huomattavasti vähäisempi määrä kuin ennen.
P1100843
Minulla on tällä hetkellä menossa oman vaatekaappini optimointi -projekti. Sillä nimellä sitä kutsun. :D Eli ostan niitä asioita, joita tarvitsen ja jokaisen asian suhteen yritän löytää sen parhaan ratkaisun, sellaisen josta uskon pitäväni vielä vuosien päästä. Tämä on minulle haastavaa ja tuotteiden metsästyksessä voi mennä aikaa jopa vuosi. Nuo Hunterin saappaat ovat hyvä esimerkki siitä. Kävin varmasti yli 50 erilaista saapasta läpi kunnes olin vakuuttunut että nuo olivat minulle parhaimmat. Kuukausien ajan etsin saappaita ja muistaakseni aloiti etsinnät jo vuosi sitten. Saappaat tulivat olla sellaiset että kehtaisin mennä niillä palaverista toiseen. Näiden kyseisten saappaiden kohdalla ongelmaksi tuli kuitenkin niiden hinta. Eihän kukaan voisi maksaa kumisaappaista 315 euroa!!! Noh kun olin noita katsonut kuukausien verran StyleLoving-palvelussa ja saappaat menivät -50% alennukseen, vingahti Masteri ja saappaat kipittivät nettikaupasta kotiin. Noh, ei ole kaduttanut yhtään. :) Rakastan noita kenkiä ja olen oikein innoissani kävellyt vesilätäköissä. Hintaa perustelin itselleni myös sillä, että jos panostan kunnollisiin kumisaappaisiin, säästyisivät muut kengät, eli tavallaan säästäisin loppujen lopuksi. :D Viime vuonna kun vetelin sadesäässä nahkakengillä oli ne talven lopussa aivan törkeässä kunnossa. Voitte vain kuvitella.
Samantyylisen projektin olen käynyt saappaiden lisäksi nyt aurinkolasien ja sateenvarjon suhteen. Nyt pitäisi seuraavaksi hommata käsineet. Mitä pidätte noista alla olevista käsineistä? Yksi kaverini jo tyrmäsi ne ja sanoi, että aivan kauheat... Ne ovat nyt pyörineet päässäni jo muutaman viikon ja jotenkin pidän niistä todella paljon. Toisaalta mustat olisivat ehkä fiksumpi ostos...
Miten te teette ostoksia? Mihin panostatte? Laatuun, hintaan vai ekologisuuteen? 

3 kommenttia:

Taina kirjoitti...

Mottoni on "vähän mutta hyvää". Tavaran suhteen yleensä noudatan sitä, herkuttelussa välillä menee yli:)
Tavarapaljous ahdistaa minua ja kauhulla seuraan monien ihmisten krääsän (vaatteet mukaan lukien) keräämistä. Itse ostan mieluummin yhden kunnollisen, kestävän ja makuani miellyttävän tuotteen kuin 10 huonoa "kertakäyttö" tavaraa.
Eli mielestäni teit tosi fiksusti kumisaapas-ostoksilla!
Olen itse tutkimassa juuri mitkä olisivat minulle ne mieluisimmat ja parhaimmat kumisaappaat. Eräs Hunterin malli on harkinnassa. Siitä tulikin mieleen, että pitääkö niitä tosiaan hoitaa kuten olen monesta paikasta lukenut?
P.s. Makeet saappaat noi sun!

Helene kirjoitti...

@Taina Hyvä motto! En ole noita hoitanut kyllä vielä kertaakaan... En osaa sanoa pitääkö... Ihan hyvältä nuo näyttävät nyt (kuukauden jälkeen), mutta en osaa sanoa mikä on tilanne vuoden päästä. Mistä saappaista haaveilet?

Taina kirjoitti...

Jos päädyn pitkiin kumisaappaisiin malli on luultavasti Hunterin Regent. We'll see!

Jaa blogikirjoitus kavereillesi