15. heinäkuuta 2011

Matkakertomusta

Terveisiä Egyptistä! Vointini on jo hieman parempi vatsataudin osalta. Olen ihan hyvin pärjännyt lääkkeiden (joita toin Suomesta) ja keittojen kanssa. Aamuisin olen syönyt pääasiassa hedelmiä. Ensimmäinen yö oli pahin ja siitä lähtien vointini on pikkuhiljaa parantunut.
minä
Seuraavaksi on vuorossa hieman matkakertomustani alkaen viime maanantaista, jolloin saavuimme tänne. :)
Voitteko kuvitella, että Tjäreborgin/Air Finlandin lento oli etuajassa ja olimme perillä jo 15 minuuttia aiemmin. Tämä on varmasti melko harvinaista. Lento Hurghadaan on vain alle 5 tuntia ja se meni erittäin nopeasti. Olin etukäteen ilmoittanut, että ruokavalioni on kasvispohjainen, joten sain ruoan muita ennen ja minusta se vaikutti paremmalle kuin normaaliruoat lentokoneessa (Tosin lentokoneen ruoat ovat aina lentokoneen ruokia).
Meillä oli lentokentällä odottamassa taksi, jonka olin etukäteen tilannut hotellista ja pääsimme tutustumaan hotelliin hieman nopeammin. Ja en voi muuta sanoa kuin vau mikä hotelli.
Ensinnäkin aula on aivan uskomaton. Kun saavuimme paikalle, meille annettiin jääteetä (kuvassa).
Hotellihuoneemme oli viidennessä kerroksessa ja en voinut kuin ihastella tuota näkymää merelle.
Auringosta muutama sananen... Olen hieman palanut täällä vaikka olenkin ollut koko ajan rasvaamassa itseäni. Etenkin pohkeet ja selkäni punoittavat. Aurinko porottaa suoraan taivaalta ja se on aika piinallista kun ei pääse mihinkään varjoon kaupungilla kävellessä. Tänään oli 38 astetta lämmintä… Ja siltä se myös tuntui.
Matkalukemisena minulla on ollut Elizabeth Taylorista kertova kirja. Olen siinä nyt noin puolessa välissä. Myös IIN:n luentoja on tullut kuunneltua altailla (kuva alla). :)
Turisteja on hotellissa ja ilmeisesti koko Hurghadassa tällä hetkellä aika vähän. Täällä saa olla siis melko rauhassa ja ainakin Marriottissa oli rauhallista.
Illalla aika mukavan oloinen paikka on Marina Boulevard -niminen länsimaalainen ravintolakatu (kuva alla). Olemme käyneet siellä kävelemässä ja tarkoitus olisi joku ilta käydä siellä syömässä.
Se täällä on hieman outoa, että rakennukset ovat monessa paikkaa keskeneräisiä. Uskomattoman upean rakennuksen vieressä voi olla aiva ränsistynyt tönö. Jos muistan oikein, ainakin silloin kymmenen vuotta sitten (kun kävin täällä viimeksi), oli Egyptissä verotusella ja rakennusten keskeneräisyydellä jotain tekemistä toistensa kanssa. Ts. jos rakennus oli kesken, ei siitä tarvinnut maksaa veroja ainakaan täyttä summaa (näin muistelisin).
Hotellissa on oma ranta ja heti maanantaina vuokrasimme snorkalusvälineet kahdelle hengelle (yhteensä 7€ hotellilta). Illalla kävimme ostamassa omat sellaiset (yhteensä noin 50€ ja laatu oli erinmaista, ei siis sellaisia 5€ turistisnorklausvälineitä). Ihan hotellin rannassa oli jo vaikka mitä kaloja. Näimme merisiiliä, pallokalan ja sitten sellaisen nemo-kalan.
Keskiviikkona kävimme päivän kestävällä snorklaus-/sukellusretkellä Marriotissa olevan Aquariuksen kautta. Minä siis snorklasin ja Teppo sukelsi. Päivän retki maksoi minulle (snorklaajalle 20 euroa ja Tepolle 45€ sukellukset ja 15€ laitteet). Päivä oli kaikin puolin loistava ja aiomme mennä huomenna Steigenbergin retkelle (hinnat suunnilleen samat). Olen nyt päättänyt, että sukelluskortti on pakko hommata jossain vaiheessa elämää. Minuun on nyt iskenyt kunnon sukellusvimma. :D Alla oleva kilpikonnan kuva ei ole sieltä sukellusretkeltä vaan paikallisesta akvaariotalosta (jota en muuten suosittele, liian pieni ja eläimillä huonot oltavat).
Olen ollut aivan fiiliksissä vedestä ja suoraan sanottuna tanssi/sali on jäänyt hieman vähemmälle kun olen vain ollut uimassa ja sukeltamassa. Salilla olen käynyt kerran ja se oli Marriotissa erittäin viihtyisä (kuva alla).
Steigenberger Al Dau Beach hotellille tulimme muutama päivä sitten ja en taas voi sanoa muuta kuin vauvauvau! Tämä on varsinainen vesipuisto. Olemme eilen ja tänään olleet altailla ja meressä snorklaamassa. Hotelli on erittäin siisti ja täällä riittää tekemistä.
Seuraavaksi lähdemme tästä golf-kursille opettelemaan alkeita (10€). Jee!
Jos muuten kuvissa on jotain häikkää (niin kuin aina joskus Flickrillä tuntuu olevan, niin kannattaa klikata kuvia, silloin ne pitäisi näkyä).

Enne kirjoitti...

Ikävä juttu toi vatsatauti, toivottavasti ymmärtää jättää sut loppulomaksi rauhaan! :) Osaatko epäillä mistä se on tullut, vai onko kyseessä perinteinen lomanalku-sairastuminen: fysiikka pettää kun mieli vihdoinkin pääsee lomalle ja stressitaso laskee?

Helene kirjoitti...

Moi Enne!

Vatsa on jo parempi. :)

En osaa yhtään sanoa mistä tuo tuli, sillä varoin kaikkia pahimpia, kuten majoneeseja, jäitä ja tuoreita vihanneksia jne... Mutta ei kai sitä voinut estää.