26. heinäkuuta 2011

Ennen ja nyt -kuvia

Minun piti jo vähän aikaa sitten laittaa tänne se kuva, joka sai minut aloittamaan elämäntaparemonttini ja se tulee tässä:
Kuva on otettu mökillämme viime kesänä 2010 (kiitos Wykelle kuvasta) ja kun näin sen silloin, rektioni oli seuraava: Näytänkö nykyisin noin kamalalle? Olenko tuo oikeasti minä? Mitä olen antanut tapahtua itselleni?
Alkujärkytyksen jälkeen päätin, että nyt on tehtävä jotain ja oli minulla jotain pientä yritystä ilmassa, mutta en oikeasti tiennyt kuinka olisin saanut itseäni hoikemmaksi ja terveemmäksi kunnes aloitin opiskelut liityen ruokavaliohin ja muutin ruokailutottumukseni täysin.
Kuvassa minulla on silmälasit. Kävin silmäleikkauksessa ja niitä ei minulla ole enää nykyisin siitä syystä.
Toinen "kauhukuva", jonka sain käsiini viime kesänä oli tämä:
Ajattelin silloin, ettei minulla ollut enää edes kunnon leukaa... Olin tuostakin järkyttynyt.

Kuten laitoin tuossa muutama viikko sitten, tässä on uudempi kokovartalokuva. Laitan uuden heti kun olen siinä -10 kilossa. :)
Motivaatiomekko
Toivon, ettei kukaan nyt loukkaannu tästä kirjoituksesta. Syy miksi reagoin omiin kuviini tuolla tavalla oli se, että painoni oli noussut lyhyessä ajassa suhteellisen paljon ja en siitä syystä ollut itseeni tyytyväinen. Lisäksi painoindeksini taisi olla tuolloin lievästi ylipainoinen. Tämä oli minulle iso shokki, sillä olin aina aiemmin elämässäni ollut suhteellisen hoikka. Muita ihmisiä en arvostele noin ja olin tuolloin todella itsekriittinen, sillä järkytykseni oli niin suuri. 

7 kommenttia:

niina c. mon kirjoitti...

Huima ero! Motivoi omassa elämäntapamuutoksessanikin paljon kun näkee, että joku on onnistunut. Ehkä minäkin onnistun. :>

elliw kirjoitti...

Ihanaa että oot pystynyt tohon, ehkä mäkin vielä saan itteäni niskasta kiinni, mutta tällähetkellä junnaan niin pahasti, eikä motivaatiotakaan löydy.
Oon etsinyt jotain uutta juttua, joka motivois ja jonka avulla pääsisin alkuun, ja oon nyt tosi kiinnostunut noista tracyn treeneistä, mutta en yhtään tiiä mistä niitä treenidvd:itä vois hommata. Ite oot tainnut ostaa ne netistä, mutta et sattuis tietämään myydäänkö niitä jossain suomalaisessa nettikaupassa tai ihan jossain liikkeessä helsingissä tai muualla suomessa? Kiitos inspiroivasta blogista(:

Martsu kirjoitti...

Vautsi, mikä ero! Näkee, että remppa on onnistunu. :)

Nova Melina kirjoitti...

Tosi hienosti oot päässyt lähelle tavoitettasi! Mieletön ero! Mulla ei oo ikinä ollut paino-ongelmia ennen lapsia. Nyt jäljellä junnaa n. 10 kiloa mitä en millään saa pois. Motivaatio likkuu kuin vuoristorata ja parhaimmillaan jäljellä oli enää kolme, nyt taas se kymppi. Remontti tuntuu mahdottoman vaikealta tehtävältä kun elää intensiivistä kotiarkea kahden pienen lapsen kanssa. Välillä ne herkut on ainoa millä saa itseään piristettyä, vaikka koettukin jo on, että parhaiten jaksan ilman niitä, järkevällä ravinnolla. Mutta, ihana nähdä että joku onnistuu näin hyvin! Ehkä mäkin vielä joskus. Ja haastavinta (ainakin mulle) on tehdä siitä elämäntaparemontista elämänpituinen. Tsemppiä ja kiitti kuvista!! :)

Taina kirjoitti...

Onnea hienosta tuloksesta! Olet toki laihtunut paljon, mutta ehkä tärkein muutos on se, että näyttää, että nyt sinulla on paljon parempi olo omassa kropassasi. Olet todella sädehtivä kaikissa viime aikaisissa kuvissa.

Helene kirjoitti...

Kiitos niina c. mon! :) Onnistut varmasti! Tsemppiä!

@elliw Kiitos kommentistasi! :) Laitoin juuri hieman tietoa noista Tracyn videoista tänne: http://hello2helene.blogspot.com/p/liikunta.html
Tracyn juttuja ei tosiaan taida saada Suomesta ja ne kannattaa tilata a) Amazonista b) Tracyn omilta sivuilta.

@Martsu Kiitos! :)

@Nova Melina Kiitos kommentistasi. Todella monella on samoja haasteita kuin sinulla. Itsekin söin ennen aina "stressiini" suklaata ja sipsejä. Se vaati paljon työtä että pääsi tuosta tavasta eroon. Minulla se tarkoitti lähinnä sitä että vähensin stressin lähdettä. Tästä minun kannattaisi varmaan tehdä ihan kunnon blogipostaus! :)

@Taina Kiitos! *punastus* :)

Viipukka kirjoitti...

Moikka! En ollut ajatellutkaan että voisin saada tukea itselleni blogeista. Lukemani blogit liittyvät aina käsitöihin tai sisustukseen jne.
Ihana löytää tällainen positiivinen kasvutarina!
Itse olen käynyt tuskaisen tien hiilari/sokeririippuvuudesta tähän päivään kun vihdoin tuntuu siltä että jotenkin hallitsen itseni. (en todella koettele itseäni pitämällä kotona herkkuja!)
Nyt en syö enää viljaa lainkaan, ja se oli käännekohta. Olen iloinen että on niin paljon ihmisiä jotka ovat löytäneet ravitsemuksen merkityksen!

Jaa blogikirjoitus kavereillesi