5. heinäkuuta 2011

Bikinejä ja auringonottoa

Myönnän, että minua ei ole muutamiin vuosiin kauheasti inspiroinut bikineiden ostaminen. En ole kauheasti halunnut mennä sovituskoppiin sovittamaan bikineitä, niin paljon minua on harmittanut muutamassa vuodessa kertyneet ylimääräiset kilot. Tästä syystä minulla on ollut vain vanhat bikiniluuhkat, joita olen vuosi toisensa jälkeen käyttänyt ja ihme kyllä ne venyivät sen mukana mitä minä lihoin... :D Nyt kuitenkin kun olen laihtunut, ne eivät enää sopineet päälleni ollenkaan ja vaivauduin lopulta bikiniostoksille Henkkamaukkaan. Vaikka en muuten yleensä kyseisen putiikin vaatteita suosi (arvostan enemmän kestävyyttä ja laatua), olen ollut erityisen tyytyväinen sen tarjoamiin alusvaatteisiin. Tästä syystä arvelin, että myös binkint löytyisivät sieltä. Otin lähes väkisin hyllystä yhdet mustat bikinit ja suuntasin kohti sovituskoppia. Ja kas kummaa. Ne näyttivät päälläni minusta jopa hyviltä. En tietystikään yritä nyt sanoa, että olisin jotenkin mallin mitoissa, mutta olin tyytyväinen siihen, että ne olivat päälläni sopivat ja hyvät. Päädyin ostamaan ne ja niissä olenkin sitten pari päivää hengannut kotona. :D Jos minulla olisi paljon ylimääräistä rahaa, olisin ehkä ostanut nuo alla olevat Missonin bikinit. Hintaa niillä oli 230€ ja alennusmyynneistä ne saisi 92 euron hintaan. Hennesin ostokseni olivat ehkä 20-30 euron luokkaa.
Kun olen lukenut muiden (lähinnä muotibloggaajien) blogeja, niin olen kiinnittänyt huomioni siihen, että monella tuntuu olevan useammat (jopa kymmeniä) bikineitä. Itselläni on niitä aina ollut vain yhdet kappaleet kerrallaan... Nyt kun minulla on niin kova matkakuume, aloin pohtimaan bikinejä oikein kunnolla. Tulisiko minun ostaa niitä useammat reissulleni? Jos ostan, niin mitä minun tulisi huomioida? Bikiniajatusten lomassa on vielä pakko sanoa, että ihastuin Jennifer Anistonin rantamekkoon elokuvassa "Just Go With It" ja löysinkin sen netistä. Jos en olisi nyt juuri törsännyt rahojani matkaan ja uusiin aurinkolaseihin, olisin tuon mekon varmaan hankkinut. Hintaa sillä on 260 dollaria, eli noin 180€ (+ postikulut ja verot päälle Suomeen).
Toinen asia, joka liittyy läheisesti bikineihin on aurinko. Tapanani ei yleensä ole ollut ottaa aurinkoa ollenkaan ja olenkin viime vuodet ollut enemmän tai vähemmän kalkkilaivan kapteeni. Nyt minulla on kuitenkin sellainen olo, että tulen tuolla Hurghadan reissullani jopa väkisinkin ruskettumaan ja aion myös hengata rannalla ja poolilla (jos vaikka osaisin olla paikallani tekemättä mitään). Ruohonjuuressa oli tarjouksessa joitain aurikorasvoja ja päädyin ostamaan Santen aurinkovoiteen. Santen Solein aurinkotuotelinja on luonnonkosmetiikkaa ja tämä kyseinen purnukka on myös vedenkestävä. Hintaa sille kertyi noin 20 euroa. Se antaa suojan sekä UVA-, että UVB-säteitä vastaan.
P1100035
UV-säteilystä muuten muutama sananen. Jos sinua mietityttää se, että milloin säteily on voimakkainta, kannattaa käydä katsomassa UV-indeksin ennusteet Ilmatieteen laitoksen sivuilta.
Miten tuota kuviota sitten tulkitaan? Yllä on Eruroopan UV-ennuste ja alla Pohjois-Afrikan ennuste. Kuvien väliin laitoin UV-indeksin värikartan. Eli alue on harmaa, jos paikassa ei ole UV-säteilyä ja sininen jos säteily on erittäin voimakasta. Suomessa ollaan kuutosen kohdalla klo 12-15 välillä, mutta Pohjois-Afrikassa kuutosen kohdalla ollaan jo klo kymmenen aikaan ja sen alle mennään vasta klo 16.  Tässä alla vielä värikarttaa UV-säteilyn voimakkuudesta. Eli 6 ja siitä ylöspäin merkitsevät sitä, että säteily on voimakasta.
 Jatkan tässä yhden lomapäivän viettoa siivoomalla. :D

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on useammat bikinit, eri tarkoituksiin. Yhdet sporttiset, joissa voi huoletta liikkua reippaastikkin. Auringonottoa varten mahdollisimman vähän rajoja jättävät. Sekä myös eri värisiä ja mallisia ihan vaihtelun ja muun pukeutumisen takia. Lisäks märissä bikineissä en ole, joten tarvin vaihtobikinit aina uimisen jälkeen.

Peppi

Helene kirjoitti...

Kiitos Peppi kommentistasi!

Luin tän sun kommentin kun olin pyörimässä kaupungilla ja päädyin sitten ostaa 6€:n bikinit matkaa varten... Ihan vaan siltä varalta, että jos en halua olla märissä bikineissä... :D

natsu kirjoitti...

Moiskis....tosi hyvä toi sun viimeinen ruokajuttu...itse olen myös poikaystävän takia kieltäytynyt kanan syönnistä, ja nyt kun juhliin 30 pyysin, että Cesar salaatti on ilman kanaa...no sit vaan siihen kuulemma lisätään krutonkeja ja keitettyjä kananmunia...jep, odotan innolla miltä se maistuu...mutta omatpa synttärit, voi toki myös kyseenalaista noiden kananmunien osuus...jos vaan juusto ja krutonkeja;)

natsu kirjoitti...

Moiskis! Mielenkiintoinen toi sun ruokajuttu postaus...en ole itse sen kummemmin tofua ajatellut...olen poikaystäväni kautta kanssa tota kanan syönti lopettanut, enkä ole huomannut kaipaavani sitä...jopa juhlissani totesin, että Ceser-salaattiin pitää laittaa jtn muuta kuin kanaa....kuulemma krutonkeja ja juustoa.....=)

Jaa blogikirjoitus kavereillesi