5. kesäkuuta 2011

Sunnuntaitsemppipyyntö

En ole päivittänyt pitkään aikaan blogiani ja olen tästä todella pahoillani. Tämä on ehkä pisin aika koskaan aikaan, jolloin en ole käynyt blogissani. Minulla on tähän kaksi syytä. Ensimmäinen on ollut se, että olen metsästänyt asuntoa ja se on vienyt kaiken vapaa-aikani. Olen käynyt Tallinnassa taas (vaihteeksi) ja vain selannut nettisivuja jotta saisin tietoa asunnoista. Toinen syy on ollut työt (ylläri). Olen ollut melko ahkerana koko viikon ja illaksi minulle on aina jäänyt erilaisia luovia projekteja (mm. nettisivun tekoa) ja blogini on siitä syystä elellyt hiljaiseloa.
P1090028
Mitä minulle kuuluu? Kaiken kaikkiaan hyvää. Mutta paino ei ole laskenut, itse asiassa sitä on kertynyt 300g... Kääk! Myönnän että olen syönyt hieman epäterveellisemmin. Olen syönyt mm. eilen Pantteri-karkkeja ja perjantaina porkkanakakkua. Elämänatparemppa on todella vaikeaa jos siihen ei keskity täysillä. Sen ole oppinut tässä muutamassa viikoissa. Nyt minun olisi oikeasti ryhdistäydyttävä, jotta saisin tuon 10kg pois... Siihen ei ole pitkä matka. Nyt toivoisin teiltä lukijoiltani hyviä vinkkejä siihen miten viimeiset 2 kiloa saisi karistettua! Teistä moni on varmasti ollut tässä suvantovaiheessa. Miten siitä pääsee pois?

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jatkat heti. Huomisesta aamusta. Se vie viikon, ja olet taas kuosissa. Ekat neljä päivää on pahimmat ja silloin on pysyttävä ihan ekstralujana! :)älä tuudittaudu siihen ajatukseen että "pystyn siihen sitten myöhemminkin / tämän porkkanakakun jälkeen", se vie koko ajan tavoitetta sitten taas kauemmas.

Ota itseäsi niskasta kiinni NYT, niin heinäkuun helteet voit vastaanottaa sen kaksi kiloa keveämpänä :)

Nora kirjoitti...

Samaa mieltä anonyymin kanssa! Heti itseäsi niskasta kiinni, älä odota edes huomiseen.

Listaa vaikka kaikista parhaimmat niksit ja vinkit, jotka olet huomannut uudessa elämäntavassa ja laita lista jääkaapin oveen tai iPadin taustakuvaksi, niin pysyy mielessä! :)

Tsemppiä!

Anonyymi kirjoitti...

Sinuna en tekisi mitään. Syöt oletettavasti 90% ajastasi erittäin terveellisesti. Liikut viikoittain. Paino voi junnata pitkäänkin, mutta mitä hitaammin ja luonnollisemmin se tippuu, sen parempi.

Elämäntaparemontti tarkoittaa sitä, että joskus saakin herkutella. Ei kai tarkoitus olekaan, että koko elämä eletään ilman pantterikarkkeja. ;D

Paino kyllä putoaa pikkuhiljaa ja jollei, kaksi kiloa sinne tänne ei ulkomuodossa tee ihmeitä, varsinkin jos liikuntapuoli on kunnossa ja kropassa lihaksia.

Eli: ei stressiä kahdesta "viimeisestä" kilosta, 8 kilon pudotus on jo huima. Muutenkaan ei kannata jumittua tuijottamaan vaakaa, vaan miettiä miltä tuntuu kropassa ja sitä, miten vaatteet istuu päällä. Tuskin aloitit remontin vaakaa varten, vaan sitä hyvää oloa, mikä rempasta seurasi!

Tsemppiä!

Manna kirjoitti...

Jatkat vain sinnikkäästi terveellisiä elämäntapojasi, kyllä se painokin siitä taas ottaa suunnan alaspäin! :)

Joskus elämässä vaan tulee vaiheita, jolloin laihduttamiseen ei pysty keskittymään sataprosenttisesti. Silloin voi ottaa vähän rennommin, mutta ei elämäntaparemonttia kannata kuitenkaan kokonaan unohtaa, vaan syödä ja liikkua niin hyvin ja laadukkaasti kuin siinä tilanteessa voi. :)

fcookie kirjoitti...

Vähän samoilla linjoilla tuon tokan anonyymin kanssa. En oikein ymmärrä painon seuraamista satojen grammojen tarkkuudella (kyllähän se paino ilman lihomista ja laihtumistakin vaihtelee ihmisillä). Eikö tärkeintä ole se, että syöt nyt pääasiassa terveellisesti ja liikut enemmän. Kroppa on varmasti kiinteytynyt ja olo virkeämpi. Toki taas hyvä ottaa itseä niskasta kiinni jos pelkää lipsuvansa takaisin entiseen. :)

Kaoka kirjoitti...

Helpoiten ja nopeiten nuo loput kilot saisi pois kunnon tiukkisdieetillä, mutta koska tavoitteena on ihan totaalinen elämäntaparemontti niin diettaaminen ei tietysti oikein siihen sovi :P
Oletko varma ettet vain jo ole ihannepainossasi? Jospa kroppa alkaa olla jo sitä mieltä, että nyt on hyvä (:

Helene kirjoitti...

@Anonyymi! Kiitos kommentistasi. Se auttoi minua ja aamulla ostin heti hedelmäsmoothien. Sillä päivä alkoi hyvin, mutta kuten voit lukea jätin syömättä lounaan... Giigs.

@Nora Kiitos! Laitankin tuon iPad-vinkin heti käyttöön. :)

@Anonyymi. :D Ihana kommentti. Kiitos! Oikein nauratti tuo pantteri-kommenttisi. :)

@Manna Kiitos! Olet aivan oikeasti. Siksi tämä blogi on juuri niin ihana kun voi pyytää tällä tavalla apua ja sitten lukijat kannustaa.. Muuten itseä olisi luultavasti vaikea saada niskasta kiinni.

@fcookie Kiitos myös sinulle kommentistasi. Olet aivan oikeassa. Ehkä huoleni on juuri siitä, että hälytyskelloni eivät enää panttereiden kohdalla soineet kun ennen olen kuitenkin tiedostanut niiden syömisen paljon voimakkaammin. Kai panikoin ihan turhaa..

@Kaoka Kiitos kommentistasi. Oleb varma, ettei kroppa ole ihannepainossa... Mutta hyvä kun otit asian esille. Monella nimittäin se on juuri se syy miksi ei laihdu. :)

Arietta kirjoitti...

Oletko kokeillut olla ilman leipää, perunaa, riisiä ja pastaa ja sokeria.. eli siis karppaamista? Itse kokeilen parhaillaan sitä ja heti ensimmäisten viikkojen aikana paino tippui pari-kolme kiloa.

Huomasin, että kun jätin nämä "turhat" hiilarit pois ruokavaliosta, myös makeanhimo laantui. Ei ole edes tehnyt mieli sokeria. :) Itse syön runsaasti kasviksia ja marjoja eli kaikkea hiilihydraatia en kuitenkaan ole jättänyt pois.

Anonyymi kirjoitti...

Luettuani kaikki kommentit muistuttaisin, että jos olet tyytyväinen itseesi ja syömisiisi, miksi ihmeessä enää pudottaisit painoa?
Jos taas jotain korjattavaa on, älä vikise vaan tee asialle jotain. ;)

Exäni kyllästyi joskus jatkuvaan valitukseen itsestäni ja totesi mulle, että "en kuuntele enää yhtään tota sun valitusta jos et sä edes yritä tehdä mitään." Osui ja upposi. :D

Jussi Riku kirjoitti...

Kaksi juttua, joita voisit kokeilla.

Ensinnäkin, syö 6/7 päivää -rytmillä "oikein". 1/7 syöt sitten miten ja mitä vain. Mutta vain silloin. Jos "vapaa"päiväsi on vaikkapa lauantai, niin et saa aloittaa jo perjantai-iltana etkä myöskään jatkaa sunnuntaina.

Toinen apu tulee hätätilanteiden (kiirepäivät, sotkut töissä tai kotona, what ever) ruokailuun varautumisesta. Joskus ei vaan ehdi. Siis syödä siten kuin haluaisi. Varaudu siihen, ja tee etukäteen sopivia ja säilyviä välipaloja tähän tarkoitukseen. Niiden tulisi olla ideologiasi mukaisia, ei mitään korvikkeita. Pari kpl töihin, pari kotiin ja pari käsilaukkuun. Nautitaan tarvittaessa.

Jaa blogikirjoitus kavereillesi