29. toukokuuta 2011

Sunday Check-In -0.0kg, Total -8kg (in twenty weeks)

Ok. Ei se paino sitten loppujen lopuksi laskenutkaan tällä viikolla. Syynä oli eilinen retkeni... Paino oli nimittäin jo laskenut, mutta sitten se nousikin. Tämä ei haittaa, sillä minulla oli aivan mieletön päivän reissu Tallinnaan! Joo, lähdimme aivan ekstempore sinne. Aamulla päätettiin lähteä, klo 12 olimme jo Linda Linen laivalla ja kahdelta Tallinnassa. Takaisin lähdimme klo 19 laivalla ja Suomessa olimme noin ysin aikoihin. Ja en voi muuta sanoa kuin että wauwauwau miten siistiä olikaan! Suosittelen aivan mielettömästi!
Pikaisten havintojeni perusteella terveellisen ruoan ostaminen Tallinnassa on astetta hankalampaa kuin Suomessa. Alla hieman matkakuviani. Ja voin suositella tuota Linda Linea, en usko että haluan vähään aikaan mennä millään muulla laivalla. Se on nopea (matka-aika 1.5h-2h) ja suhteellisen siisti laiva. Kyydissä istutaan hieman samalla tavalla kuin junassa tai lentokoneessa. Lisäksi pahimmat bilehileet ovat noissa isommissa laivoissa. Alla hieman päivän kuvasatoa:
Satamassa joimme yhden kupin teetä ja selasimme lehtiä sekä kirjoja. Paikalla tuli olla noin 30 minuuttia ennen boardingia.
Linda Linen laiva oli tuollainen pieni kirppu verrattuna muihin vieressä oleviin laivoihin (Silja Lineja).
Kyydissä istuttiin samaan tapaan kuin junassa. Tarjoilu myös toimi.
Vanha kaupunki on aivan uskomaton, mutta tällä kertaa olin vielä enemmän innoissani Pohjois-Tallinnasta.
Kävelimme katsomaa erästä taloa, josta olen haaveillut.
Löysimme muurien takaa pienen söpön torin, jossa leivät maksoivat 50 senttiä ja eivät nuo vihanneksetkaan paljoa maksaneet...
Söimme sushia ( ei terveellisimmästä päästä) ja kävelimme vielä Vanhankaupungin kautta satamaan. Ostokset olivat leipä, kynsilakka ja valokynä. Päivän retki kustansi kahdelta hengeltä noin 100€ (laivamatkat) ja ruoat 30€. Omat meikkiostokseni olivatkin sitten normaalihintaisia ja niihin meni jonkin verran rahaa. Kaiken kaikkiaan päivä ei kuitenkaan ollut superpahan hintainen. Laivamatkoja saisi Tallinnaan myös halvemmalla mutta varasimme matkan samana aamuna, joten alennuksia ei tullut. Hyvää sunnuntaita kaikille! :)

mikko kirjoitti...

Kävin etsimässä Tallinaan liittyviä blogeja ja löysin tänne! Linda Line on myös minun suosikkipaatti. Sääli, että kovalla tuulella joudun jäämään laivan kanssa rannalle. Pohjois-Tallinna on toisenlaista Tallinnaa, jolla ei ole ollut kovin hyvä maine, mutta uskon, että tulevaisuudessa maine paranee ja alueesta tulee Tallinnan parasta aluetta!

Johanna kirjoitti...

Viime vuosina kun olemme käyneet Tallinnassa olemme lounastaneet Viru Hotellin omassa ravintolassa, olisko joku Merineitse tms sen nimi(2.krs) Siellä on Kesäbuffet joka maksaa jotain 10 euroa. Salaattipöytä on runsas ja lisukkeeksi löytyy yleensä mozzarellaa tms ja lihaa/kalaa. Usein tulee sorruttua myös hintaan kuuluvaan jälkkäriin ja paikan ihaniin porkkanasämpylöihin.

Helene kirjoitti...

@Mikko Veikkaan samaa. Olen aivan ihastunut Pohjois-Tallinnaan. :) Sinne taas huomenna käymään.

@Johanna Pitää testata joku kerta... Kuulostaa hyvälle. :)