27. helmikuuta 2011

Sunday Check-In -0.0kg (Total -4.9kg in nine weeks)

Iltaa! Pääsin koneen ääreen vasta nyt ja kuten otsikosta voi lukea, en ole laihtunut ei paino ole pudonnut tällä viikolla yhtään vaikka olenkin treenannut. Veikkaan että minulle on tullut lihaksia (mikä tuntuu etenkin käsissä) ja siitä syystä laihtumista ei ole tapahtunut. Toisaalta selkäni huono kunto rajoitti urheiluani alkuviikosta, joten en voinut liikkua täysillä. Myös se varmasti vaikutti, että nukuin joka yö yhdeksän tunnin unet (normaalisti noin kuusi tuntia).
P1070619
Sitten ruokatunnustuksiin... Pääosin ruokailuni koostuivat salaatista ja kalasta. Söin viime viikolla epätervellisesti muutamaan otteeseen. Eilen olin vanhempieni luona illalla syömässä ja ruoka oli todella hyvää, muttei nyt oikeastaan ruokavalioni mukaista. Lisäksi eilen söin kaksi palaa pitsaa kun olin muuttamassa Jenniä (kaloreita kului muutossa Suunnon mukaan 950 ja ajallisesti se vei noin neljä tuntia. Muutto on siis treeniä! :D). Keskellä viikkoa söin lounaan Manalassa, missä söin kasvismoussakaa. Lisäksi söin yhden pussin pistaasipähkinöitä tiistaina suolanhimooni (Jukka sanoi että minun tulisi lisätä suolaa jatkossa vähän kaikkialle, jottei tuota suolanhimoa tulisi)... Eli olihan tuossa loppujen lopuksi aika paljon ei-sallittuja juttuja...
P1070575
Nyt kun olen saanut oman unirytmini kuntoon, aion ensi viikolla pistää täyden energiani ruokien tarkkailuun ja valmistukseen, jottei lipsahduksia tapahtuisi ollenkaan. Yllä kuvassa on tämän päivän ostokseni.
I haven't lost any kilos this week due to many reasons... I guess the main one has has been that I have been exercising a lot because I've been attending the bootcamp (and gaining some muscles). I've learnt a new sleeping cycle (which took some effort). My next week's challenge is going to be the food and eat as healthy food as possible and cook a lot at home. :)

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun puhut näin että "olen laihtunut tällä viikolla xx kiloa" ja tänään kirjoitit "en ole laihtunut tällä viikolla yhtään". Mielestäni tässä tapauksessa pitäisi puhua painonpudotuksesta, ei laihtumisesta.

Silmät auki hei nainen! Ota mittanauha ja peili käyttöön! laihtua voi ilman että puntarissa näkyy muutosta. Varsinkin jos treenaa lihaskuntoa, lihas painaa enemmänkuin läski!

Helene kirjoitti...

Kiitos Anonyymi kommentistasi! Tämä olikin ensimmäinen negatiivinen kommentti joka blogiini on tullut... Kerta se on ensimmäinenkin. :)

Huomautuksesi on täysin asiallinen ja totta kai tiedän, että lihas painaa enemmän kuin läski. Minulla on kotona puntari, jonka avulla mittaan koko ajan rasvaprosenttia ja lihasmassaa, joten homma on hoidossa. :D

Minulla ei tänään ollut mittanauhaa lähettyvilläni ja olen kyllä mitannut yleensä sentit. Tänään en ole, mutta olo kyllä tuntuu hieman turvonneelta eilisten ruokien jälkeen, joten senttejä on tuskin lähtenyt (jos tänään mittaan). Pitää mitata ensi viikolla sitten.

Sini kirjoitti...

Hmm, voisikkohan munkin suolanhimo johtua siitä että saan sitä ruoasta liian vähän? Kokkauksessa käytän suolaa (ruusu), mutta kokonaisuudessa en tiedä kuinka paljon sitä saan?? Täytyy tarkkailla asiaa...

Anonyymi kirjoitti...

Ärtymykseni vallassa viestini tosiaan kuulosta negatiiviselta, mutta tarkoitu soli sanoa että kaikki laihtuminen ei näy vaa'alla! Vain itse painonpudotus näkyy.

Joten hyvin voi ollakkin että olet LAIHTUNUT tällä viikolla, mutta painossa sitä ei huomaa.

Ruususuola on ainakin ihanan väristä :D http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=ruususuola

Helene kirjoitti...

@Sini. Luultavasti. Jukka sanoi, että sekoittaa ihan veteen sitä suolaa sellaisenaan (harmaata merisuolaa). Testaan huomenna treeneissä yhdessä tuon MSM-systeemin kanssa. :)

@Anonyymi. Kiitos selvennyksestä ja jatkossa tulen muistaaman tuon sinun kommentin kun käytän sanaa "laihtua"... :D ...Ruususuola on kyllä ihanan väristä. Tsemppiä sulle!

Anonyymi kirjoitti...

Kirjoittelisitko joskus kun kerkeet suhtautumisestasi hiilareihin tai karppaamiseen. Syöt ihan superterveellisen näköstä safkaa (nam), mutta mukana on kuitenkin paljon hedelmiä jne. sokeria. :)

Erika kirjoitti...

Kannattaa tosiaan mittailla välillä. Itsellä jumitti kerran neljä viikkoa samassa painossa ja ellen olisi ottanut mittanauhaa käyttöön olisin jo menettänyt järkeni. Pienenevät mitat tsemppasivat jatkamaan, vaikka vaaka näytti yhtä ja samaa ja lopulta painokin tippui ja rymisten:)

Lihasta ei voi millään viikossa kerätä niin, että se vaikuttaisi painoon. Kovaa salilla treenaavat mimmit voivat vuositasolla kerätä pari kiloa lihasta. Lisäksi kannattaa huomata se, että lihasta on vaikeaa kerätä, jos syöt alle kulutuksen. Sanoisin ennemmin, että olet kerännyt treenisi kautta lihaksiisi sitoutunutta nestettä, joka saattaa vaikuttaa painoon. Eli taatusti olet tehnyt hyvän työn kropallesi noilla liikunnoilla ja sapuskoilla, joskus vain pitää jaksaa odottaa, että tuloksia näkyy:)

Jaa blogikirjoitus kavereillesi