19. helmikuuta 2011

Institute of Integrative Nutrition

Moni tuntuu olevan kiinnostunut koulustani (valmistun health coachiksi tammikuussa 2012), joten tässä tulee muutama kysymys ja vastaus:
Missä kouluni sijaitsee?
New Yorkissa. Luennot tapahtuvat kuitenkin netin välityksellä. Käytännössä siis minulla on iPod, josta katson luennot ja koulun intrassa on iso kasa artikkeleja ja muuta tietoa, mihin tulee tutustua. Tenttejä on vuodessa neljä ja niistä kaikista tulee päästä läpi. Tentit ovat netissä ja ensimmäinen niistä on minulla noin kuukauden päästä. Hieman se jo jännittää...
Kouluun sisältyy myös oma health coach, jonka tapaamisia minulla on kahdeksan tämän vuoden aikana. Lisäksi minun tulee täyttää muutamia health history papereita, joissa kyselen asiakkaiden tai kavereiden terveyteen liittyviä kysymyksiä ja sitten annan suosituksia. Näiden tekeminen minulla alkaa ensi viikolla.
P1040885
Minkälaisia asioita kouluni opettaa?
Pääosin ravintoon liittyviä asioita. Luennoitsijat ovat maailmanluokan guruja ja täytyy sanoa, että jokaisesta luennosta olen kyllä oppinut paljon. Etenkin käsitykseni ruoasta je eri dieeteistä on muuttunut totaalisesti. Koulussani voi opiskella sata erilaista dieettiä. Ruoan lisäksi koulussa opetetaan kokkaamaan terveellisiä ruokia ja ostaamaan myös terveellisempiä vaihtoehtoja kaupasta. Lisäksi kouluni kannustaa perustamaan oman yrityksen terveysvalmennusta varten. Itse olen suunnitellut perustavani yrityksen toukokuussa, mutta aion tehdä tätä työtä vain sivutoimisesti, sillä nautin nykyisestä työstäni todella paljon.
P1040884
Kuinka kauan kouluni kestää ja mitä se maksaa?
Koulu kestää vuoden verran ja se maksaa hieman eri summan sen suhteen missä erissä sen haluaa maksaa. Koko koulun voi siis maksaa joko kerralla tai sitten useammassa erässä. Maksimi taisi olla 16 kuukautta.  Jos kurssin maksaa kerralla on hinta noin 3500€. Jos valitsee tuon 16 kuukauden maksusysteemin, hinta on noin 250€/kk.
Many of my Finnish readers and friends have been asking about my school so I wanted to share something about it. You can read more form the Institute of Integrative Nutrition from my school's website

Ei kommentteja:

Jaa blogikirjoitus kavereillesi