3. helmikuuta 2011

How to stay motivated?

Kaikki tuntevat elämäntaparemonteissa tai dieeteissä ne hetket kun tuntuu, että nyt voisi kyllä heittää hanskat tiskiin. Niitä hetkiä tulee ja menee. Itselläni esiintyy motivaation puutetta yleensä silloin kun paino ei ole mennyt alas vaan jopa plussan puolelle.
Aina kun minulla on hieman haasteita tämän elämäntaparemonttini kanssa, yritän miettiä positiivisia asioita. Yritän miettiä sitä, että kuinka paljon paremmin nyt voin. Minulla on oikeasti hyvä olo ja koen, että elämäni on enemmän tasapainossa. Jaksan paremmin ja nautin töistä sekä vapaa-ajasta enemmän. Välillä ehkä jopa liikaakin kun esimerkiksi eilen en vain raaskinut mennä nukkumaan. Olin niin innoissani kirjoittamassa artikkelia. Aamulla se sitten kostautui. Kun tulin kotiin Bootcampista, menin suihkuun ja sitten takaisin nukkumaan. :D Noh, ainakin olen nyt taas erittäin pirteä.
Toinen onnen aiheeni on luonnollisesti se, että laihdun ja mahdun takaisin vanhoihin farkkuihin ja mekkoihini. En malta odottaa kesää ja sitä kuinka voin hengailla rannalla uusissa bikineissä ja olla tyytyväinen muutokseen, jonka olen saanut aikaan. Tiedän, että tämä elämäntaparemontti tulee onnistumaan, sillä minulla ei ole vaihtoehtoja. :D Tai niin olen päättänyt. Olen maksanut tuosta koulustakin jo sievoisen summan, joten minun on pakko onnistua. Kun olen vuoden elänyt uudella ruokavaliollani, luulen etten enää koskaan tule syömään toisin. Muutos tulee olemaan pysyvä.
P1070041
Tehostaakseni tätä muutosta ja palkitakseni itseäni olen myös miettinyt itselleni välietapit ja niille palkinnot:
- Kun olen laihtunut 4 kiloa, saan uudet kengät. Ne on itse asiassa jo ostettu ja ne ovat saapuneet kotiin tänään (eli olen nyt jo 4kg laihempi). Jippiijippiijippii! Teen tästä erillisen postauksen myöhemmin.
- Kun olen laihtunut 7 kiloa, menen kampaajalle. Haluan tehdä jotain näille hiuksille. Luultavasti minulle tulee otsis. kaverini Minttu on hehkuttanut Loisto-kampaamoa, joten sinne on sitten mentävä. Toinen vahva potentiaalinen kampaamo on Q Hair, jossa olen käynyt muutamaan otteeseen.
- Kun olen laihtunut 10 kiloa aion juhlia oikein kunnolla. Lähden bilettämään jonnekkin ihanalle klubille. Ehkä ulkomaille. :D En siis ole vielä päättänyt... Tuo tuntuu niin kaukaiselta vielä. :)

I admit, I've been having some difficulties with staying motivated every now and then. That happens especially when I've been eating very well but for some reason I don't see the results. In general I've been loosing weight all the time, but there was the one week when nothing happened. In addition to this (getting pleasure of seeing the results) I've developed a rewarding system:
- When I've lost 4 kilos, I get new shoes (the ones I've been dreaming of for a long time)
- When I've lost 7 kilos I go to hair dresser
- When I've lost 10 kilos, I go out and celebrate (hopefully I could do it in some other country, like in Thailand).

Ei kommentteja:

Jaa blogikirjoitus kavereillesi