15. helmikuuta 2011

Baking bread

Unohdin kirjoittaa tänne siitä, että olen syönyt taas hieman leipää viime aikoina. Lähinnä (tai oikeastaan ainoastaan) olen syönyt itseleipomiani sämpylöitä. Olin onnekas viime viikolla, sillä Teppo oli ostanut kotiin uusia jauhoja läheisestä "Punnitse ja päästä kaupasta".
P1070224
P1070288
Leipiä olen syönyt noin yhden sämpylän per päivä ja sillä on leipähimoni kadonnut kokonaan todella hyvin. Leivän siirapin olen korvannut terveellisemmällä agave-siirapilla ja öljyn tilalle olen laittanut seesamiöljyä. Suolan tilalle olen laittanut uutta Himalajan suolaa.

I've been baking my own bread lately. This is the only bread I've eating lately. Instead of normal syrup I have used agave syrup. Butter/oil I have replaced with sesame oil and normal salt I've replaced with Himalayan salt. 

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mmm hyvältä näyttää! Saisinkos koko reseptin?

Helene kirjoitti...

Kiitos! Voisin laittaa sen ehkä viikonloppuna kun teen noita seuraavan kerran. Ihan perussämpylät nuo on muuten, mutta vain korvattu joitain perusaineksia. :)

Jaa blogikirjoitus kavereillesi