23. tammikuuta 2011

My First Health Coach Session

Tänään juttelin Staceyn kanssa ensimmäistä kertaa Skypessä. Hän on minun healthcoachini seuraavan kahdeksan kuukauden ajan ja tämä kuuluu opintoihini (eli en maksa tästä mitään erillistä summaa). Fiilikseni tapaamisen jälkeen olivat todella positiiviset. Olin aivan innosta pyörälläni. Pääsin purkamaan hänelle kaikkia niitä haasteita, joita olen kohdannut viimeisen kuukauden aikana. Lisäksi hän kannusti minua ja oli muutenkin todella positiivinen tyyppi, jonka kanssa oli todella helppo keskustella. Kaikista hienointa oli se tunne, etten ole tässä muutoksessa yksin vaan minulla on ammattilainen ohjaamassa minua. Alla on hieman yhteenvetoa haasteista, joita minulla on tällä hetkellä ja pohdintojamme niistä:
P1060594
Aamupalaongelma
Keskustelimme aamupalaongelmastani tai oikeastaa aamupahoinvoinnistani. Minulla ei ole ollut arkiaamuisin nälkä tai sitten minulla on ollut paha olo aamupalan syömisestä. Pääosin aamupalani on koostunut smoothieista tai hedelmistä. Hän kehoitti minua kokeilemaan vihanneksia, jos vaikka niiden syöminen ei tuntuisi niin vaikealta. Aion kokeilla vihannessoppaa. :D Sopan voi myös tehdä edellisenä iltana, joten tämä kuulostaa hyvälle. :) Lisäksi aion yrittää herätä hieman aikaisemmin, jotta söisin vasta vähintään 20 minuutin päästä heräämisestäni. Uusille lukijoille selvennyksenä, etten ennen ruokavaliomuutostani syönyt aamupalaa ollenkaan. Tämä on siitä syystä minulle erittäin iso muutos.
P1060391
Uniongelma
Yksi haasteeni on ollut se, että olen mennyt todella myöhään nukkumaan. Unentarpeeni on vähentynyt huomattavasti ja olen ollut todella pirteä, etenkin iltaisin. En vain ole raskinut mennä nukkumaan.  Aamulla tämä on sitten luonnollisesti hieman kostautunut. Satcey sanoi, että minun kannattaisi kokeilla illalla kamomillateetä tai sitten "passionflower" -teetä. Tietääkö kukaan mikä tee tuo passionflower on?
Sitten haluan vielä sanoa yhden jutun. Olen blogini kautta saanut opintoihini rutkasti lisämotivaatiota ja se on teidän lukijoideni ansiota.  Erityiskiitos Ansalle kannustavan kommentin kirjoittamisesta blogiini: Olet antanut minulle rutkasti lisää motivaatiota, ja huomaan usein ajattelevani "kiellettyjen" ja epäterveellisten ruoka-aineiden kohdalla, ettei Helenekään tätä söisi. Hassua, vaikken sinua tunnekaan. :) Suuri kiitos siis blogisi pitämisestä! Tämä kommentti oli hienoa saada! Olin siitä todella liikuttunut ja silloin tunsin, että minun on pakko panostaa tähän blogiin vielä hieman enemmän. Jos vaikka saan lisää muita innostumaan elämäntapamuutoksesta.
P1060150
I had my first health coach session with Stacey yesterday and I absolutely loved it. I think this is very helpful for me as a student in IIN to get some advice from an expert when I'm changing my lifestyle. It ain't always so easy as I've learnt during the past three weeks. The main challenges have been some sleeping problems (staying up too late) and morning sickness. We (Stacey & me) made some adjustments for my diet. In brief I will not drink any green tea in the evening and I try to eat vegetable soup in the morning. Let's see what will happen. :)

7 kommenttia:

Saara kirjoitti...

Kiitokset kuuluu itsellesi. On erityisen kivaa, että suhtaudut tähän elämäntaparemonttiin rennosti ja jotenkin niin elämänmakuisesti, että on itsekin helppo hypätä kelkkaan ja seurata malliesimerkkiäsi. Kuten aiemminkin on kerrottu, tuot suurta potkua minunkin elämääni antamalla inspiraatioita sekä jakamalla tietosi myös meille lukijoillesi. Voisitko kertoa hieman lisää rasvoista, kuinka toteutat päivittäisen rasvansaantisi? kalaöljy-avocado-pellavansiemenöljy? Kiinnostaisi myös käytätkö miten superfoodeja ravintolisinä?

Yaelian kirjoitti...

KÄvin hieman läpi blogiasi ja hienolta kuulostaa elämäntaparemonttisi.MIelenkiintoistaon myös kuulla tuosta nettipohjaisesta opiskelusta. Miten aikataulu niissä menee,siis oletan,että ne ovat USA;n aikaan päivällä ja sitten Suomen aikaan illalla?Passionflower-teehen en ole törmännyt mutta passionhedelmäteehen kylläkin.

Ansa kirjoitti...

:)

Anonyymi kirjoitti...

Moi helene! Voisitko kertoa myös mitä syöt suurimman osan ajastasi (=lounaat töissä) ?

Helene kirjoitti...

@Saara Ihana kuulla. :) Käytän oliivi-, avocado- ja seesamiöljyä. Lisäksi olen syönyt paljon kalaa. Teen postauksen myöhemmin noista superfoodeista (en ole vielä päässyt opinnoissani niihin saakka). Toistaiseksi olen käyttänyt lähinnä macaa ja gojimarjoja. Lisäksi olen syönyt aika paljon kuivattuja mustikoita ja puolukoita.

@Yaelian Kiitos kommentistasi!
Kouluni opiskelu tapahtuu IIN-foorumin kautta. Lisäksi minulla on luennot iPodissani. Koulussa ei hirveästi ole mitään reaaliaikaista, ainoastaan joitakin webinaareja, jotka ovat olleet lähinnä joko illalla/yöllä. Samat webinaarit tulevat myös nettiin. Minulla on vuoden aikana yhteensä 4 tenttiä, joista on päästävä läpi. Jokaiseen tenttin tulee 10 modulia. Aikataulullisesti sanoisin, että opiskeluun menee minimissään noin 4h/vko, mutta kyllä siihen enemmän on mennyt. :)

Ehkä Stacey puhui passionhedelmäteestä. Pitää kysäistä hieman tarkennusta.

@Ansa :)

@Anonyymi Kiitos kommentistasi! Töissä syön yleensä joko edellisenä iltana tekemiäni ruokia tai sitten käyn ravintolassa syömässä salaattia. Perho-ravintola on ollut kovassa käytössä, sillä sieltä saan valita kaikki ainekset itse (näin ei pääse yllärikastikkaita tai muita sopimattomia aineksia mukaan ruokaan). Pyrin jatkossa tekemään enemmän "What did I eat today?" -tyylisiä postauksia, koska niitä on pyydetty. :)

Kea kirjoitti...

Koitapa Vogelin Passiflora Kärsimyskukkauutetta... ajaa varmaan saman asian kuin tee. Passionflower=kärsimyskukka!

Helene kirjoitti...

@Kea Kiitos! :) Laitettu ostoslistalle! :)

Jaa blogikirjoitus kavereillesi