18. heinäkuuta 2010

Viimeinen lomapäivä ja muutama runo

Nyt on loman viimeinen päivä. Tämä kesäloma oli monesta syystä loistava ja yksi niistä oli ehdottomasti sää. Tärkein asia koko kesässä on kuitenkin ollut se, että minulla on ollut aikaa pysähtyä ja miettiä asioita perinpohjin. Olen miettinyt elämääni, töitä ja ystäviäni. Olen pohtinut elämän isoja kysymyksiä, joita on erittäin helppo juosta pakoon kiireen keskellä. Toivottavasti myös teidän kesänne on ollut ihana muutenkin kuin sään puolesta!

P1010495
"Yksi ilta"
On kesäilta ja istun vieressäsi
Silitän hiuksiasi ja sanot, että ollaan aina
Ollaan me vaikkei oltaiskaan
Ja meissä on jotain kummaa
kun jokaisen lauseen välissä on toinen kerros
kuin pientä hattarapilveä,
joka puhaltaessa kai katoaisi.

"Helistin"
Kaikilla kavereilla alkaa olla omia lapsia.
Meidän tulee olemaan maailmanmatkaajia,
muiden omia.
Ne poimitaan pelloilta,
joissa vain minä olen käynyt ja kertonut sinulle.

"Perillä"
Meidän unelmat ovat seinällä ja niistä eletään
Koska tämä päivä on osaksi huomista ja nehän on käytännössä jo yksi
Yhdessä mennään tämä taival
Molemmat tietää milloin ollaan perillä,
ollaan koko ajan ja huomenna ja ei koskaan.

"Kiitti CMX"
Et ollut koskaan paikassa ja
paikka ei ollutkaan sinussa.
Vasta nyt tiedän,
että paikka on koko ajan ja huomenna ja ei koskaan
se on täällä ja tuolla ja ei missään.

-H.A.

Ei kommentteja:

Jaa blogikirjoitus kavereillesi